LIVRARE ȘI RETUR

1. LIVRAREA ȘI RETURUL PE TERITORIUL ROMÂNIEI

Livrarea

La ALURA, ne dorim sa îți oferim opțiuni de livrare care să se potrivească perfect cu programul tău. Poți alege între livrarea prin curier direct la tine acasă, ridicarea din showroom-ul nostru sau poți opta pentru livrarea cu Sameday în Easybox.

Livrarea se face prin GLS sau Sameday în Easybox, numai pe teritoriul României, în termen de 2-3 zile lucrătoare de la data confirmării comenzii privind disponibilitatea produselor în stoc, la adresa specificata de tine. 

Te rugăm sa ai în vedere ca livrarea produselor poate suferi intarzieri din diverse motive independente de ALURA, cum ar fi condiții meteo nefavorabile, forta majora, caz fortuit, probleme logistice, precum alte circumstanțe neprevăzute. De asemenea, în perioadele mai aglomerate ale anului, cum ar fi Craciunul, Pastele, Black Friday, alte asemenea evenimente sau campanii promoționale, livrările pot suferi intarzieri.  In acest sens, te rugăm sa ții cont de aceste perioade atunci cand plasezi o comanda, deoarece procesarea și livrarea comenzilor pot dura mai mult decat de obicei. Toti cumparatorii vor fi notificati in aceste situatii. In orice caz, termenele de livrare nu vor depăși termenul legal de 30 de zile.

Cu toate acestea, în cazul în care ALURA se afla în imposibilitatea de a livra produsul în termenul legal stabilit, te vom contacta pentru a stabili un termen suplimentar de livrare. Dacă acest termen suplimentar nu este respectat de către ALURA, vei avea dreptul sa soliciti rezolutiunea contractului la distanta, conform legislației în vigoare.

Intrucat se utilizează un serviciu externalizat pentru livrarea produselor, te rugăm sa ții cont de faptul ca ALURA nu poate influența ora de livrare a coletului și nu poate fi răspunzătoare pentru eventualele intarzieri cauzate de firma de curierat. Odata ce comanda a fost preluata de curier, responsabilitatea livrării cade în sarcina acestuia.

În cazul în care ai întrebări sau întâmpini probleme cu livrarea coletului, poți contacta firma de curierat: GLS – (+40 269 501 900) sau Sameday - (021 637 06 60).

Costurile de livrare în valoare de 19 Lei vor fi suportate de către Cumparator. Pentru comenzile ce depășesc suma de 1000 Lei transportul este gratuit.

Procedura livrare

Comenzile sunt procesate și livrate de luni pana vineri, cu excepția sărbătorilor legale. Comenzile primite după ora 13:00 vor fi procesate și expediate în ziua următoare. Comenzile primite după ora 13:00, vineri, nu vor fi procesate pana saptamana urmatoare, luni. 

Fiecare produs este verificat înainte de expediere. Dacă produsul primit este deteriorat, se recomanda returnarea lui în starea inițială, fără a-l utiliza și fără a desprinde etichetele. Pierderea sau deteriorarea produselor comandate pe website trece în responsabilitatea clienților, odată cu semnarea documentelor de transport și intrarea în posesia fizica a produselor.

Livrare nereușită

În cazul în care cumparatorul nu este găsit la adresa menționată, firma de curierat îl va contacta telefonic pentru a stabili o noua incercare de livrare. Firma de curierat va încerca de două ori sa livreze coletul. Dacă livrarea nu este reușită după aceste încercări, coletul va fi returnat către ALURA, iar comanda va fi anulata, fiind considerată refuzată la livrare din partea Clientului.

Refuzul, fara un motiv justificat, de 2 sau mai multe ori la livrare poate fi considerat abuz, caz în care ALURA își rezerva dreptul de a nu mai onora comenzile ce conțin datele unui cumparator aflat într-o astfel de situație.

DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT (RETURUL)

Conform OUG 34/2014, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din Contractul la distanta, fara a fi nevoit sa justifice decizia.

ALURA ofera cumparatorilor sai dreptul de a returna, orice produs achiziționat pe website-ul alura.ro, în termen de 30 de zile de la primirea produsului. 

În cazul în care ai plasat o comanda in calitate de persoana juridica, te rugăm să ai în vedere faptul că dreptul de retragere din contract prevăzut de OUG 34/2014 se aplica doar consumatorilor – persoane fizice.

Procesul de retur:

  1. Acceseaza website-ul alura.ro, secțiunea „Formular retur”;

  2. Completează cu adresa de e-mail sau numărul de telefon și cu ID-ul comenzii;

  3. Selectează articolele pe care dorești sa le returnezi

  4. Completeaza motivul returului;

  5. Alege opțiunea dorită: rambursarea sumei achitate sau schimbarea mărimii produsului;

  6. Asigura-te ca formularul de retur a fost completat în mod corespunzător, apoi apasa click pe butonul de trimitere;

  7. În urma înregistrării cererii de returnare, vei primi toate detaliile acestui proces pe adresa de e-mail utilizata pentru plasarea comenzii;

  8. Pasul următor va fi sa pregatesti produsele pe care dorești sa le returnezi, cu respectarea condițiilor de mai jos;

  9. În momentul în care produsele ajung la noi, acestea sunt verificate, pentru a ne asigura ca sa afla în starea în care au fost livrate;

  10. Din momentul în care ne asigurăm ca produsele sunt conforme, vom proceda în funcție de opțiunea aleasă, respectiv la rambursarea banilor, schimbarea mărimii produsului sau schimbarea cu un alt produs decat cel comandat.

Important! Pentru a fi aplicabil dreptul de retur, cumparatorii trebuie să țină cont de următoarele:

  • sa completeze, in mod complet si corect, formularul de retur prezent pe website-ul nostru;

  • produsul sa fie returnat în aceeași stare în care a fost livrat, sa nu fi fost utilizat sau modificat in vreun fel, sa nu prezinte defecte sau deteriorări (urme de uzură/purtare, talpa murdara, zgarieturi, lovituri, pluri adanci pe piele, taieturi, pete apărute în urma utilizarii etc.);

  • produsul trebuie returnat impreuna cu toate accesoriile incluse initial in colet;

  • produsul trebuie sa fie returnat în termenul de 30 de zile de la primirea produsului.

*Nerespectarea prevederilor de mai sus, ofera dreptul Vanzatorului de a refuza returul.

De asemenea, dacă a fost oferit un extra discount pentru produse care prezinta mici defecte, iar cumparatorul a fost de acord cu acestea la momentul achizitiei, dreptul de retur poate fi refuzat pentru aceste defecte.

Adresam rugamintea de a pastra, pe cat posibil, ambalajul original în care produsele au fost livrate. Cu toate acestea, nepastrarea ambalajului original nu va afecta în niciun fel exercitarea dreptului de retur. 

Produsele returnate vor fi puse la dispozitia Vanzatorului pentru a verifica starea acestora, urmand ca ulterior sa fie confirmat returul si finalizat procesul.

În cazul exercitării dreptului de retur, toate sumele achitate în legătură cu comanda efectuata vor fi rambursate integral (cu excepția cheltuielilor de transport), fara intarzieri nejustificate. 

Costul de transport pentru efectuarea returului online este de 15 lei, în condițiile în care echipa Alura se va ocupa de procesarea acestuia.

Cu toate acestea, Cumparatorul are posibilitatea de a efectua returnarea produselor utilizand o alta metoda de returnare decat cea pusa la dispozitie de catre Vanzator, pe cont propriu, caz în care costul menționat anterior nu va fi aplicabil, ci va fi incident cel aplicabil metodei de returnare alese de Cumparator. 

De asemenea, în situația în care Cumparatorul va alege o alta modalitate de returnare a produselor, va fi necesar sa contacteze Vanzatorul prin intermediul adresei de e-mail, pentru a i se furniza informațiile necesare, precum adresa corecta la care produsele trebuie returnate.

Retururile finalizate în showroom nu vor avea o taxă de retur. 

Retur in showroom

În cazul în care Cumparatorul doreste sa returneze un produs achiziționat online direct în showroom, este necesar ca acesta sa contacteze în prealabil Vanzatorul si sa astepte primirea unui e-mail de confirmare. Doar după primirea acestui e-mail, produsul va putea fi adus în showroom pentru retur. Dacă acest proces nu poate fi urmat, returnarea produsului va trebui efectuata conform procedurii standard de retur. 

Vom returna sumele primite drept plata pentru comanda aferentă nu mai tarziu de 14 zile de la data la care ALURA a fost informata despre decizia de retragere din Contract. Vom rambursa sumele utilizand aceeasi metoda de plata utilizata pentru tranzacția inițială, cu excepția plăților efectuate ramburs. În cazul în care plata a fost făcută ramburs, va fi necesar sa furnizati un cont IBAN de pe teritoriul României pentru restituirea sumelor achitate în baza comenzii. Menționăm faptul ca nu putem efectua rambursari în numerar. In orice situatie, nu veți suporta niciun comision în urma acestei rambursări. 

Fără a aduce atingere celor de mai sus, rambursarea sumelor poate fi amanata pana la momentul în care primim înapoi produsele sau pana cand ne furnizati dovada ca ati returnat produsele, în funcție de care dintre aceste situații intervine mai întâi.

Schimbul de mărime/produs

ALURA oferă posibilitatea de a schimba un produs comandat, cu o alta marime. Cheltuielile de transport vor fi suportate de către Vanzator. Procedura urmata in cazul returului se aplica si atunci cand optiunea Cumparatorului este aceea de a schimba mărimea produsului, primul pas fiind completarea formularului prezent pe website-ul nostru. 

De asemenea, Cumparatorul are posibilitatea de a schimba un produs comandat, cu un alt produs disponibil, cu achitarea eventualei diferente de pret, daca este cazul. Procedura urmata in cazul returului se aplica si atunci cand optiunea Cumparatorului este aceea de a schimba produsul.  

Dacă Cumparatorul alege sa pastreze produsul de schimb, costul de transport va fi în sarcina Vanzatorului. În cazul în care produsul primit nu se potrivește sau nu corespunde preferințelor clientului și acesta solicită o nouă returnare a produsului, responsabilitatea în ceea ce privește plata costului de transport revine Cumparatorului. Pentru claritate, costurile de transport sunt în sarcina Cumparatorului incepand cu a doua solicitare de retur, cu excepția cazului în care a doua solicitare de retur vizează modificarea mărimii/produsului comandat (în limita a 2 retururi\luna pentru schimbare mărime/produs). Dacă cea de-a doua solicitare de retur (ulterioară primei modificări de mărime/produs) vizează returnarea banilor, costurile de transport vor fi reținute de Vanzator în momentul restituirii sumei achitate de Cumparator.

Mentiuni:

  • clientul va furniza un cont IBAN de la o banca înregistrată pe teritoriul României;

  • clientul poate schimba un produs cu unul identic, la pret diferit, cu achitarea eventualei diferente de pret, daca este cazul;

  • schimbul de produse este posibil doar pentru produsele identice, inclusiv ca pret;

  • Pentru produsele diferite, se va urmări procesul de retur.

Te rugăm să ai în vedere faptul că, pentru produsele probate în Showroom fie anterior, fie ulterior achiziției sau plasării comenzii online sau în showroom, de către client sau de un reprezentant Alura, dreptul de retur va fi refuzat. Cu toate acestea, ai posibilitatea de a le schimba cu orice alt model sau mărime disponibil pe website, cu achitarea eventualei diferente de pret, daca este cazul. Pentru noul model sau mărime ales se vor aplica aceleași prevederi din Termenii și Condițiile prezente pe website. 

Dacă exista motive întemeiate să credem ca un cumparator abuzează de politica de retur, mai exact, returnează în mod repetat produse după o purtare de scurtă durată, Vanzatorul va avea dreptul de a refuza returul. 

2. LIVRAREA ȘI RETURULUI LA NIVEL INTERNAȚIONAL

Livrarea

Costul unei livrări internaționale va fi suportat de către cumparator, conform următoarelor tarife aflate în tabelul de mai jos:

 

Tara

Tarif <2 kg

Timp de livrare

Ungaria

33 lei

2 zile

Cehia

40 lei

3 - 4 zile

Slovenia

40 lei

3 - 4 zile

Slovacia

40 lei

3 - 4 zile

Bulgaria

40 lei

3 - 4 zile

Polonia

62 lei

3 - 5 zile

Germania

62 lei

3 - 5 zile

Belgia

62 lei

3 - 5 zile

Olanda

62 lei

3 - 5 zile

Luxembourg

62 lei

3 - 5 zile

Lichtenstein

62 lei

3 - 5 zile

Austria

62 lei

3 - 5 zile

Italia

62 lei

3 - 5 zile

Croatia

62 lei

3 - 5 zile

Danemarca

80 lei

4 - 7 zile

Franta

80 lei

4 - 7 zile

Portugalia

80 lei

4 - 7 zile

Spania

80 lei

4 - 7 zile

Grecia

80 lei

4 - 7 zile

Suedia

250 lei

5 - 8 zile

Finlanda

250 lei

5 - 8 zile

Malta

250 lei

5 - 8 zile

Cipru

250 lei

5 - 8 zile

Estonia

250 lei

5 - 8 zile

Lituania

250 lei

5 - 8 zile

Letonia

250 lei

5 - 8 zile

Elvetia

62 lei

4 - 7 zile

Marea Britanie

80 lei

4 - 7 zile

Irlanda

80 lei

4 - 7 zile

Norvegia

250 lei

5 - 8 zile

Serbia

40 lei

3 - 4 zile

 

* Costurile includ TVA.

** In functie de nr. de kilograme aferente comenzii, costul se poate schimba.

*** Pentru următoarele tari exista un cost vamal suplimentar de 210 lei, care se adaugă costului de transport standard: Elvetia, Marea Britanie, Irlanda, Norvegia, Serbia. 

 

La finalizarea comenzii, costul va fi calculat in mod automat, la check-out. Pentru livrările internaționale, este posibila doar plata cu cardul. Firma de curierat cu care se livrează este GLS Internațional. 

 

Livrarea produselor se va face în termenele menționate in tabelul de mai sus care vor începe sa curgă de la data confirmării comenzii de către ALURA privind disponibilitatea produselor în stoc. 

Intrucat se utilizează un serviciu externalizat pentru livrarea produselor, te rugăm sa ții cont de faptul ca ALURA nu poate influența ora de livrare a coletului si nu poate fi răspunzătoare pentru eventualele intarzieri cauzate de firma de curierat. Odata ce comanda a fost preluata de curier, responsabilitatea livrării cade în sarcina acestuia.

În cazul în care ai întrebări sau intampini probleme cu livrarea coletului, poți contacta firma de curierat: GLS International – (numar de telefon).

DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONRACT (RETURUL)

Cumparatorii au dreptul de a se retrage din Contract in termen de 30 de zile de la primirea produselor, prin completarea formularului de retur prezent pe website-ul nostru. Costul returului va fi suportat de catre cumparator. In plus, dorim sa subliniem ca este responsabilitatea Cumparatorului sa asigure expedierea coletului.

ALURA nu asigura schimbul de marime sau de produs in mod gratuit in cazul livrarilor la nivel international. Bineinteles, acest lucru este posibil, insa costul de transport va fi in sarcina Cumparatorului. 

Procesul de retur:

  1. Acceseaza  website-ul alura.ro, secțiunea „Formular retur”;

  2. Completează cu adresa de e-mail sau numărul de telefon și cu ID-ul comenzii;

  3. Selectează articolele pe care doresti sa le returnezi;

  4. Completeaza motivul returului;

  5. Alege opțiunea rambursarea sumei achitate;

  6. Asigura-te ca formularul de retur a fost completat in mod corespunzător, apoi apasa click pe butonul de trimitere;

  7. In urma inregistrarii cererii de returnare, vei primi toate detaliile acestui proces pe adresa de e-mail utilizata pentru plasarea comenzii;

  8. Pasul urmator va fi sa pregatesti produsele pe care doresti sa le returnezi, cu respectarea conditiilor de mai jos;

  9. In momentul in care produsele ajung la noi, acestea sunt verificate, pentru a ne asigura ca sa afla in starea in care au fost livrate;

  10. Din momentul in care ne asiguram ca produsele sunt conforme, vom proceda la rambursarea banilor.

Vom returna sumele primite drept plata pentru comanda aferenta (cu exceptia cheltuielilor de transport) nu mai tarziu de 14 zile de la data la care ALURA a fost informata despre decizia de retragere din Contract. Vom rambursa sumele utilizand aceeasi metoda de plata utilizata pentru tranzactia initiala. In orice situatie, nu veti suporta niciun comision in urma acestei rambursari. 

Fara a aduce atingere celor de mai sus, rambursarea sumelor poate fi amanata pana la momentul in care primim inapoi produsele sau pana cand ne furnizati dovada ca ati returnat produsele, in functie de care dintre aceste situatii intervine mai intai.

Adresa de expediere a coletului este: CTPark West, cladirea I, unitatea BUW16 A1, Km 23 Str. Ion Ratiu nr. 3, Bolintin Deal, Jud. Giurgiu.

Important! Pentru a fi aplicabil dreptul de retur, cumparatorii trebuie sa tina cont de urmatoarele:

  • sa completeze, in mod complet si corect, formularul de retur prezent pe website-ul nostru;

  • produsul sa fie returnat in aceeasi stare in care a fost livrat, sa nu fi fost utilizat sau modificat in vreun fel, sa nu prezinte defecte sau deteriorari (urme de uzura/purtare, talpa murdara, zgarieturi, lovituri, pluri adanci pe piele, taieturi, pete aparute in urma utilizarii etc.);

  • produsul trebuie returnat impreuna cu toate accesoriile incluse initial in colet;

  • produsul trebuie sa fie returnat in termenul de 30 de zile de la primirea produsului.

*Nerespectarea prevederilor de mai sus, ofera dreptul Vanzatorului de a refuza returul.

De asemenea, in situatia in care Cumparatorul va alege o alta modalitate de returnare a produselor, va fi necesar sa contacteze Vanzatorul prin intermediul adresei de e-mail, pentru a i se furniza informatiile necesare, precum adresa corecta la care produsele trebuie returnate.

De asemenea, daca a fost oferit un extra discount pentru produse care prezinta mici defecte, iar cumparatorul a fost de acord cu acestea la momentul achizitiei, dreptul de retur poate fi refuzat pentru aceste defecte.

Daca exista motive intemeiate sa credem ca un cumparator abuzeaza de politica de retur, mai exact, returneaza in mod repetat produse dupa o purtare de scurta durata, Vanzatorul va avea dreptul de a refuza returul. 

Prevederile prezentei sectiuni se completeaza in mod corespunzator cu legislatia aplicabila in vigoare.