TERMENI ȘI CONDIȚII
1. ASPECTE INTRODUCTIVE
Bine ați venit pe www.alura.ro! Aceasta este pagina oficială a magazinului online care comercializeaza produse sub marca ALURA.
Prezentul document pune la dispoziția utilizatorilor termenii și condițiile (în continuare, „contractul”/„documentul”) de utilizare a website-ului alura.ro și stabileste cadrul contractual aplicabilor achizitiilor efectuate de către cumparatori prin intermediul acestui website.
Website-ul alura.ro este operat de catre societatea ALURA SHOES S.R.L., cu sediul în Municipiul Iași, Calea Chișinăului nr. 2A, corp C3, cladirea mica, etaj 1, camera 3, Iași, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J22/1185/2022, cod unic de identificare 45932799, nr. tel.: +40 756 305 030, denumită în cele ce urmează „ALURA” sau „vânzătorul”.
Înainte de a plasa o comandă, vă rugăm să citiți în întregime termenii și condițiile, precum orice alte politici prezente pe website. Utilizarea acestui website, inclusiv accesarea, navigarea și plasarea de comenzi online, constituie acordul dumneavoastră de a respecta termenii și condițiile enunțate, împreună cu toate efectele și consecințele ce decurg din aceasta.
Magazinul online alura.ro își rezerva dreptul de a modifica în orice moment conținutul acestui contract, fără notificarea prealabilă a persoanelor care îl utilizează, denumite, în continuare, „utilizatori”/„consumatori”. Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii și condițiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta în orice moment.
În cazul în care vânzarea a avut loc prin intermediul unei interacțiuni directe între consumator sau un reprezentant autorizat al acestuia și un reprezentant al ALURA, Contractul încheiat nu va fi considerat un contract la distanta, iar prevederile acestui document nu se vor aplica.
Prezentul document nu se aplica vânzărilor către persoane juridice. Orice comandă plasata de o persoana juridica va fi supusă condițiilor legale privind relațiile dintre profesionisti, astfel cum acestea sunt reglementate de Codul civil român.
Dacă aveți orice întrebări sau nelămuriri în legătură cu acești termeni de utilizare, nu ezitați să ne contactați prin intermediul formularului dedicat de contact sau la adresa de e-mail: contact@alura.ro.
Acest contract se completează cu dispozițiile legale în vigoare, printre care și Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 140/2021 și orice alte dispoziții legale aplicabile.
2. DEFINITII
„Contract la distanta” – contractul încheiat, respectiv acordul de voințe între ALURA, în calitate de vânzător, și dumneavoastră, în calitate de cumpărător/consumator, în cadrul unui sistem de vânzări la distanță, fără prezența fizică simultană a vanzatorului și a cumpărătorului / consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care a fost încheiat contractul. Pentru evitarea oricărui dubiu, plasarea unei comenzi prin intermediul website-ului alura.ro, urmată de ridicarea produselor din Showroom, nu este considerată un contract la distanta. Cumparatorul înțelege si accepta ca, avand posibilitatea de a proba și verifica conformitatea produsului in Showroom, relatia contractuala nu mai are caracterul unui contract la distanta;
„Vanzatorul” – ALURA SHOES S.R.L.;
„Consumatorul” – orice persoana fizica care accesează website-ul și plasează o comandă prin intermediul acestuia sau care doar viziteaza website-ul, va fi denumită în continuare „Cumparatorul”/„Utilizatorul” sau „Consumatorul”, dupa caz;
„Website-ul” - se refera la platforma online administrata de ALURA, disponibila la adresa alura.ro, prin intermediul careia Utilizatorii pot naviga, plasa comenzi si accesa informatii despre produsele oferite de ALURA. Website-ul include tot continutul, structura si serviciile disponibile utilizatorilor sau cumparatorilor, precum si toate modificarile si actualizarile efectuate de administratorul website-ului;
„Consimtamant/Acord de vointe” - reprezinta orice manifestare de vointa libera, specifica, informata si neechivoca a persoanei fizice, prin care aceasta accepta Termenii si conditiile sau, dupa caz, prelucrarea datelor cu caracter personal in modalitatea asupra careia a fost informata;
„Date cu caracter personal” – reprezinta datele de identificare ale persoanelor fizice, cum ar fi numele, prenumele, domiciliul, adresa de e-mail, numărul de telefon, informatiile de plata, precum si alte date necesare pentru procesarea comenzilor sau comunicarea cu Utilizatorul/Cumparatorul;
„Newsletter” – reprezinta un mijloc electronic de comunicare periodica, trimis de către ALURA către Utilizatori/Cumparatori, care conține informații despre produse, oferte, promotii sau noutati relevante, în condițiile în care aceștia și-au exprimat consimtamantul pentru a primi astfel de comunicari;
„Comanda” – reprezinta solicitarea plasata de catre Cumparator prin intermediul website-ului ALURA pentru achizitionarea unuia sau a mai multor produse, în conformitate cu Termenii si condițiile;
„Precomanda” – reprezinta o solicitare plasata de catre Cumparator pentru achiziționarea unui produs care încă nu este disponibil în stoc, dar care urmează a fi livrat într-o perioada ulterioara specificata pe website;
„Showroom” – reprezinta spatiul fizic operat de ALURA, unde Cumparatorii pot viziona si proba produsele disponibile, precum si ridica produsele comandate online prin intermediul optiunii „Ridicare din Showroom”, conform procedurilor de pe website;
„Cont” - reprezinta ansamblul de informatii inregistrate de un Utilizator/Cumparator pe website-ul ALURA, care include datele personale, detaliile de contact si istoricul comenzilor. Pentru crearea contului este necesara furnizarea adresei de e-mail a Utilizatorului si setarea unei parole pentru acces securizat. Vanzatorul nu impune cumparatorului obligatia de a crea un cont in momentul achizitiei.
3. CONTINUTUL WEBSITE-ULUI SI DREPTURILE DE PROPRIETATE INTELECTUALA
Pe website-ul nostru veti regasi toate informatiile privind produsele oferite, la care puteti avea acces si pe care le puteti achizitiona direct prin intermediul platformei online, cu respectarea Termenilor si conditiilor, precum a oricaror altor politici prezente pe website.
Conținutul acestui website nu poate fi utilizat, reprodus, distribuit, transmis sau expus în alte scopuri decat cele expres și legal permise. Extragerea oricăror informații și utilizarea acestora, partial sau integral, în scopuri comerciale sau contrare intereselor Vanzatorului, care depășesc sfera copiei private permise de lege, sau pentru vanzare ori licentiere, fără a avea în prealabil consimțământul scris al titularilor drepturilor de proprietate, constituie o încălcare a Termenilor si conditiilor.
Sunteți de acord sa nu modificati sau sa interferati în vreun fel cu elementele de securitate ale website-ului, cu elementele care previn sau restrictioneaza utilizarea și copierea unui conținut, sau cu elementele care impun limitele de utilizare a website-ului și ale conținutului acestuia.
Prin utilizarea acestui website, sunteți de acord ca toate drepturile de autor, marcile inregistrate si alte drepturi de proprietate intelectuala asupra materialelor si continutului (imagini, texte descriptive, logo-uri, design-uri grafice, texte care sunt incluse în Termeni si Conditii si/sau in politici specifice etc.) furnizate pe alura.ro apartin ALURA si vor continua sa apartina.
Continutul website-ului alura.ro este proprietatea ALURA. Toate informațiile prezente pe acest website nu pot fi utilizate fără acordul scris al societății ALURA. In caz de nerespectare, se vor aplica sancțiuni conform legislației în vigoare.
4. CONDITII GENERALE DE FOLOSIRE A WEBSITE-ULUI. FRAUDA.
In momentul in care utilizati alura.ro si, implicit, plasati o comanda prin intermediul website-ului, dumneavoastra, in calitate de Cumparator, va obligati sa utilizati website-ul doar pentru a plasa o comanda si/sau pentru a adresa intrebari, cu buna-credinta. In cazul in care ALURA constata ca s-a efectuat o comanda falsa sau intr-un mod nelegitim, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a anula comanda si, daca este cazul, de a informa autoritatile competente.
De asemenea, va rugam sa aveti in vedere ca nefurnizarea completa, corecta si reala a informatiilor necesare pentru procesarea comenzilor/precomenzilor, va putea impiedica finalizarea acestora.
Prin crearea contului, va asumați întreaga responsabilitate pentru orice activitate realizata prin intermediul acestuia. In consecinta, va sfatuim sa asigurati securitatea parolei contului sau a altor date de acces. În cazul în care securitatea contului pe care il detineti este compromisa, trebuie sa anuntati imediat administratorul website-ului. Vanzatorul nu este responsabil pentru daunele care va sunt cauzate sau care sunt cauzate tertilor, de orice fel, prin utilizarea neautorizata a contului. Va recomandăm sa nu partajati contul cu alte persoane, fiecare utilizator având opțiunea de a-și crea propriul cont individual.
Disponibilitatea serviciului. alura.ro isi rezerva dreptul de a modifica structura și interfața oricarei pagini sau subpagini a website-ului, in orice moment si la orice interval de timp ales, avand dreptul de a intrerupe temporar sau permanent, partial sau in totalitate, serviciile puse la dispozitia publicului prin intermediul acestui website, fara vreo notificare prealabila individuala sau generala. Noile conditii intra in vigoare din momentul in care sunt publicate pe acest website si nu se aplica pentru situatii anterioare.
Legislatie aplicabila. Prin folosirea website-ului alura.ro, Utilizatorul declara ca este de acord ca legislatia in vigoare din Romania va guverna Termenii si conditiile de utilizare, precum orice disputa, de orice fel, care ar putea sa apara intre Utilizatorii si administratorii alura.ro, sau asociatii/partenerii/afiliatii acestui website. In cazul unor eventuale conflicte, se va incerca mai intai rezolvarea acestora pe cale amiabila, iar daca rezolvarea pe cale amiabila nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat de instanta competenta din Romania, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
Pentru a vedea care este procesul de achizitionare a produselor, va rugam sa consultati sectiunea „Cum cumpar” prezenta pe website.
5. PARTILE SI OBIECTUL CONTRACTULUI
Partile Contractului sunt Societatea ALURA SHOES S.R.L, in calitate de Vanzator, si Utilizatorul/Consumatorul, in calitate de Cumparator.
Informatiile si datele personale pe care ni le furnizati vor fi gestionate in conformitate cu Politica noastra de protectie a datelor „Confidentialitate”, pe care va rugam sa o parcurgeti inainte de a plasa o comanda. Prin utilizarea acestui website, acceptati ca ati fost informat cu privire la prelucrarea acestor informatii si confirmati ca toate datele furnizate sunt corecte si reale.
Obiectul acestui Contract este reprezentat de comercializarea produselor ALURA, astfel cum acestea sunt prezentate pe website.
Produsele vandute de ALURA sunt originale si confectionate manual. Pentru mai multe detalii, va rugam sa consultati sectiunea „Originalitatea produselor” de pe website.
Inainte de a plasa o comanda, fiecare Utilizator are obligația de a parcurge dispozițiile prezentului Contract, precum orice alte Politici prezente pe alura.ro.
ALURA oferă posibilitatea de a plasa precomenzi pentru anumite produse selectate. Inainte de a efectua o precomanda, recomandăm să consultați secțiunea „PRECOMENZI” din prezentul Contract, unde veți găsi toate detaliile necesare legate de acest proces. Plasarea unei precomenzi implica acceptarea termenilor și condițiilor specifice acesteia.
Dreptul consumatorilor de a se retrage din Contract (dreptul de retur). Va rugam sa va asigurati ca ati verificat specificatiile produsului si compatibilitatea acestuia prin vizitarea paginii alura.ro, inainte de a-l cumpara.
Consumatorul are dreptul de a notifica în scris Vanzatorului intenția sa de a renunța la produsele achizitionate, fără penalități și fără invocarea unui motiv, in termen de 30 de zile de la primirea produsului.
Conform legii, termenul prevăzut pentru exercitarea dreptului de retragere din contract este de 14 zile. Cu toate acestea, ALURA extinde acest termen la 30 de zile, oferindu-le clienților sai mai mult timp și flexibilitate în gestionarea retururilor.
Pentru mai multe detalii privind dreptul de retur, va rugăm sa consultați politica „Livrare și retur” prezenta pe website-ul nostru.
ALURA depune eforturi constante pentru a menține acuratețea informațiilor prezente pe website. Cu toate acestea, este posibil ca, in anumite momente, unele informații să conțină inadvertențe (precum modificări ale specificațiilor sau prețurilor produselor de către producător, fără notificare prealabilă sau erori de operare).
Atentie! Fotografiile produselor au caracter informativ și pot contine accesorii care nu sunt incluse în pachetele standard. De asemenea, pot apărea ușoare diferențe de culoare, datorate condițiilor de iluminare utilizate în cadrul ședințelor foto realizate în studio sau în afara lui.
Raporturile contractuale dintre dumneavoastra, în calitate de Cumparator, si ALURA, în calitate de Vanzator, sunt reglementate de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesionistii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorului, precum orice alte dispoziții legale în vigoare aplicabile.
6. PRETUL. MODALITATEA DE PLATA
Prețul și modalitatea de plata sunt specificate în fiecare comanda plasata de catre dumneavoastra.
ALURA își rezerva dreptul de a modifica prețurile practicate pentru produsele disponibile pe website, fără a notifica în prealabil Utilizatorul sau Cumparatorul. Daca a fost deja plasata o comanda, prețul produselor selectate nu se va putea modifica decat cu acordul expres al ambelor Parti.
Prețurile afișate pe website-ul nostru nu includ costurile de livrare, care se vor adăuga la suma totala datorata de catre Cumparator. De asemenea, preturile afisate contin TVA.
Plata va putea fi efectuata prin următoarele modalități:
-
in sistem ramburs (numerar), la livrarea produselor de către curier;
-
in magazinul ALURA, situat în București, str. Constantin Mille nr. 18, etaj 1, corp B, Sector 1, exclusiv cu cardul bancar;
-
online, cu cardul bancar;
-
prin OP, la cerere (formulată prin email la adresa contact@alura.ro);
Pentru livrările internaționale, plata va putea fi efectuata doar online, prin intermediul cardului bancar.
Produsele comandate trebuie sa fie achitate integral; in caz contrar, livrarea și predarea acestora nu vor putea fi efectuate.
Prețul incorect
In cazul in care pe website-ul alura.ro este afisat un pret care, din cauza unei erori tehnice, este mai mic decat valoarea reala a produsului, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a corecta aceasta eroare. Un astfel de pret nu obliga Vanzatorul sa onoreze comanda la pretul afisat eronat. Daca o comanda este plasata la un pret mai mic decat valoarea corecta a produsului, Vanzatorul va contacta Cumparatorul de indata pentru a-l informa despre eroare si va propune o solutie adecvata, care poate include ajustarea pretului la valoarea reala sau anularea comenzii, in functie de cum agreeaza Partile. In cazul in care produsul a fost deja livrat din eroare la un pret incorect, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a solicita remedierea situatiei, fie prin achitarea diferentei pana la pretul real, fie prin returnarea produsului. In orice caz, pentru ca returul sa fie acceptat, produsul trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat, fara urme de utilizare sau defecte cauzate de Cumparator. Acelasi mecanism se va aplica si in cazul in care pretul afisat este mai mare decat valoarea reala a produsului.
Pentru mai multe detalii privind modalitatea de efectuare a plății, va rugăm sa consultați politica „Metode de plata” prezenta pe website-ul nostru.
7. INCHEIEREA CONTRACTULUI
Contractul la distanta intre dumneavoastra si ALURA se va considera incheiat doar în momentul în care comanda dumneavoastra este acceptata in mod expres de catre noi, prin transmiterea celui de-al doilea e-mail. Acest e-mail confirma ca produsele comandate sunt disponibile in stoc si ca ALURA accepta comanda plasata de dumneavoastra. Primul e-mail, care doar notifica primirea si inregistrarea comenzii, are un rol informativ si nu constituie momentul incheierii contractului.
Contractul isi va produce efectele pana in momentul in care obligatiile dintre Vanzator si Cumparator vor fi indeplinite integral, in mod corespunzator si complet.
8. PRECOMENZI
Intelegem cat este de important pentru dumneavoastra sa primiti produsele comandate in timp util, motiv pentru care, pentru a evita orice neînțelegeri privind efectuarea unei Precomenzi, vă invităm să parcurgeți informațiile din acest capitol.
Produsele disponibile pentru precomandă sunt articole care nu se afla încă în stocul nostru, dar care pot fi achizitionate in avans. Pe pagina noastra oficiala veți putea găsi secțiunea „Precomenzi”, pe care va trebui să o accesați în momentul în care doriți sa faceți o astfel de achizitie.
În momentul în care veți selecta produsul dorit, veți găsi o mențiune clară ca acesta este pentru precomanda, cu data estimata de livrare. În cazul în care nu observați mențiunea „Precomanda”, vom confirma oricum acest lucru și prin e-mailul de înregistrare a precomenzii.
Va rugăm să aveți în vedere că mențiunea de pe website potrivit căreia livrarea produselor precomandate se va face „incepand cu data de (…)”, nu inseamna ca produsele vor ajunge la dumneavoastra in ziua respectiva, ci faptul că procesul de expediere a produselor va începe în jurul acelei date. În acest sens, vă rugăm sa luați în considerare acest aspect atunci cand doriți sa va planificati achiziția pentru anumite evenimente importante.
Pentru claritate, termenul de livrare va începe sa curgă din momentul în care produsul precomandat este disponibil în stocul nostru, iar dumneavoastra veti primi un e-mail de confirmare privind disponibilitatea acestuia.
În situația în care produsul disponibil pentru precomandă a fost achitat, iar termenul de livrare estimativ prevăzut pe website nu corespunde asteptarilor dumneavoastra, aveți dreptul de a solicita în mod expres restituirea sumei achitate. Suma de bani achitata va fi restituita în termen de 14 zile lucrătoare.
Ne puteți contacta oricand pentru detalii suplimentare despre statusul comenzii, livrare sau alte informații. Ne dorim ca experienta dumneavoastra cu ALURA să fie cât mai plăcută!
9. INDISPONIBILITATE PRODUS
Disponibilitatea produselor în stoc este un element esențial pentru încheierea contractului la distanta.
In acest sens, în cazul în care intampinam dificultăți de producție sau produsele nu mai sunt disponibile în stoc, veți fi informat de îndată despre aceasta situatie. ALURA își rezerva dreptul de a va propune produse alternative de calitate și valoare identice sau superioare celor solicitate inițial, iar dumneavoastra veti avea posibilitatea de a alege dintre acestea sau de a anula comanda de comun acord. Dacă noul produs are o valoare superioară, va fi necesara achitarea de catre Cumparator a diferentei de pret corespunzătoare.
Dacă nu doriți sa optati pentru un produs înlocuitor, iar suma aferentă produselor selectate a fost deja primita de ALURA, va vom rambursa integral orice suma achitata in legatura cu comanda.
10. SITUAȚII SPECIALE PRIVIND ANULAREA COMENZILOR
Ne dorim sa oferim clientilor nostri cea mai buna experienta la cumparaturi. Cu toate acestea, in anumite situatii, ne rezervam dreptul de a limita acceptarea comenzilor. Aceste cazuri se refera la:
-
comenzi onorate de Vanzator, dar refuzate în repetate randuri de Cumparator. Dacă un Cumparator a refuzat de două sau mai multe ori sa primeasca produsele livrate, fara un motiv justificat, cu excepția cazurilor în care au apărut dificultăți în colaborarea cu firma de curierat.
De asemenea, în cazul în care Cumparatorul a returnat sau a refuzat în repetate randuri comenzile onorate de Vanzator, metoda de plata prin ramburs (la livrare) va fi suspendată, iar Cumparatorul va avea posibilitatea de a achita produsele exclusiv online, prin plata cu cardul bancar.
-
produsele au fost returnate în condiții diferite raportat la starea în care au fost livrate. În cazul în care Cumparatorul a returnat produsele în stare necorespunzătoare, fără a informa în prealabil Vanzatorul (spre exemplu, produsele au prezentat mici defecte, zgarieturi, semne de purtare etc., datorate utilizarii produsului de către cumparator).
-
comportament abuziv sau nepoliticos. Dacă un Cumparator are un comportament inacceptabil, insultator sau agresiv fata de angajați sau reprezentanți ai Vanzatorului (prin telefon, e-mail sau în interacțiuni directe), Vanzatorul poate refuza sa continue relația comercială.
-
furnizarea de informații false. Dacă un Cumparator oferă informații false sau incomplete în mod repetat la plasarea comenzilor (cum ar fi adresa de livrare, date de contact), Vanzatorul poate refuza sa mai proceseze comenzile acestuia.
-
neplata produselor. În cazul în care un client nu a efectuat plata corespunzătoare pentru comenzi anterioare, Vanzatorul are dreptul sa refuze comenzi viitoare pana la rezolvarea situației.
În oricare dintre aceste situații, Cumparatorul are posibilitatea de a contacta Vanzatorul pentru a primi detalii legate de motivele care au condus la aplicarea acestor măsuri.
11. TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE SI AL RISCULUI ASUPRA PRODUSELOR
Dreptul de proprietate asupra produselor se va transfera Cumparatorului doar în momentul în care suma aferentă produselor va fi primită în integralitate de către Vanzator, inclusiv costurile de livrare.
Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat Cumparatorului in momentul in care acesta sau o persoana terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a bunurilor.
12. LIVRAREA PRODUSELOR
Livrarea produselor achizitionate din magazinul ALURA se va face prin intermediul serviciului de curierat rapid, GLS sau Sameday in easybox, în termen de 2-3 zile lucrătoare de la data confirmării comenzii privind disponibilitatea produselor în stoc.
Pentru livrările internaționale termenele de livrare pot varia. Firma de curierat cu care produsele vor fi livrate este GLS International.
Costurile de livrare vor fi suportate de către Cumparator, care se vor adăuga la suma totala a produselor comandate. Pentru comenzile ce depășesc suma de 1000 Lei transportul este gratuit.
Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzătoare a produselor și transmiterea documentelor însoțitoare.
Toate detaliile necesare privind livrarea produselor pot fi consultate în politică „Livrare si retur”.
13. SHOWROOM
Produsele expuse în showroom-ul nostru sunt disponibile pentru probare și achizitionare. Pentru achizitionarea produselor este necesara plasarea unei comenzi online, care poate fi efectuată după cum urmează:
-
comanda va putea fi plasata online de catre cumparatori, prin accesarea website-ului alura.ro;
-
alternativ, un reprezentant Alura va putea plasa comanda în numele cumpărătorilor în showroom, folosind datele de identificare și informațiile necesare furnizate de aceștia.
De asemenea, în cazul în care cumparatorii intampina dificultati în plasarea comenzii online, un reprezentant Alura îi va asista pentru a plasa comanda corect și complet.
Pentru a putea plasa o comanda online, cumparatorii trebuie sa furnizeze date cu caracter personal, precum nume, prenume, numar de telefon, adresa de e-mail, precum si alte informatii necesare finalizarii comenzii. Aceste date sunt prelucrate conform reglementarilor in vigoare privind protectia datelor cu caracter personal. Mentionam faptul ca refuzul furnizarii acestor informatii va duce la imposibilitatea finalizarii comenzii si a achizitionarii produsului dorit. Pentru a afla detalii despre cum sunt prelucrate datele dumneavoastra cu caracter personal, va invitam sa consultati politica de Confidentialitate disponibila pe pagina noastra oficiala.
14. RIDICARE DIN SHOWROOM
ALURA pune la dispozitia Cumparatorilor sai posibilitatea de a ridica din Showroom produsele care au fost comandate online.
După ce a fost plasată comanda, veți primi un e-mail standard de înregistrare a comenzii. Dacă ați ales opțiunea „Ridicare din Showroom”, vă veți putea programa ridicarea produsului folosind link-ul pe care îl veti găsi în conținutul e-mailului. Programarea va putea fi realizata în funcție de intervalele si de politica noastra de functionare.
Adresa Showroom: București, str. Constantin Mille nr. 18, etaj 1, corp B, Sector 1.
Numar de telefon: +40 744 560 850
Program: Marti – Sambata, orele 9:30 – 18:30
Va rugam sa aveți în vedere faptul ca, pentru produsele probate în Showroom, fie anterior, fie ulterior achiziției sau plasării comenzii online sau în showroom, de către client sau de un reprezentant Alura, dreptul de retur va fi refuzat. Cu toate acestea, aveți posibilitatea de a schimba produsele cu orice alt model sau mărime disponibil pe website. Pentru noul model ales sau mărime se vor aplica aceleași prevederi din prezentul Contract.
15. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT (DE RETUR)
Conform OUG 34/2014, consumatorul beneficiază de o perioada de 14 zile pentru a se retrage din Contractul la distanta, fara a fi nevoit sa justifice decizia.
ALURA ofera cumparatorilor sai un drept de retur de 30 de zile, care începe să curgă din momentul în care aceștia sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de cumparator, intra în posesia fizica a produselor achizitionate. Cu toate acestea, ALURA își rezerva dreptul de a refuza returul produselor in anumite situatii, pe care le puteți consulta in politica „Livrare si retur”.
Dacă va retrageti din Contract, toate sumele achitate de dumneavoastra in legatura cu comanda efectuata vor fi rambursate integral (cu excepția cheltuielilor de transport), fara intarzieri nejustificate.
Va vom returna sumele primite drept plata din partea dumneavoastra nu mai tarziu de 14 zile de la data la care ALURA a fost informata despre decizia de retragere din Contract. Vom rambursa sumele utilizand aceeasi metoda de plata pe care dumneavoastra ati folosit-o pentru tranzacția inițială, cu excepția plăților efectuate ramburs. În cazul în care plata a fost făcută ramburs, va fi necesar sa furnizati un cont IBAN de pe teritoriul României pentru restituirea sumelor achitate în baza comenzii. Menționăm faptul ca nu putem efectua rambursari în numerar. In orice situatie, nu veți suporta niciun comision in urma acestei rambursari.
Fără a aduce atingere celor de mai sus, rambursarea sumelor poate fi amanata pana la momentul în care primim înapoi produsele sau pana cand ne furnizati dovada ca ati returnat produsele, în funcție de care dintre aceste situații intervine mai întâi.
Schimbul de mărime/produs. ALURA oferă posibilitatea de a schimba un produs comandat online, cu o alta marime. Cheltuielile de transport vor fi suportate de către Vanzator. Procedura urmata in cazul returului se aplica si atunci cand optiunea Cumparatorului este aceea de a schimba mărimea produsului.
De asemenea, Cumparatorul are posibilitatea de a schimba un produs comandat, cu un alt produs disponibil, cu achitarea eventualei diferente de pret, daca este cazul. Procedura urmata in cazul returului se aplica si atunci cand optiunea Cumparatorului este aceea de a schimba produsul.
Dacă Cumparatorul alege sa pastreze produsul de schimb, costul de transport va fi în sarcina Vanzatorului. În cazul în care produsul primit nu se potrivește sau nu corespunde preferințelor clientului și acesta solicita returnarea produsului, responsabilitatea în ceea ce privește plata costului de transport revine Cumparatorului.
Totodata, dorim să evidențiem faptul că în cazul în care vor fi efectuate mai mult de două schimburi într-o lună, Cumparatorul este cel care va plăti costul de transport. Aceasta înseamnă că, pentru primele două schimburi efectuate în decursul unei luni, costurile vor fi acoperite de noi, iar pentru schimburile suplimentare, clienții vor suporta aceste cheltuieli
În cazul în care ați plasat o comanda in calitate de persoana juridica, va rugam sa aveți în vedere faptul ca dreptul de retragere din contract prevăzut de OUG 34/2014 se aplica doar consumatorilor – persoane fizice.
Înainte de a plasa o comanda pe website-ul nostru, va rugam sa consultati toate informațiile privind procedura de livrare si retur, pe care le vei regasi in politica „Livrare și retur”.
16. GARANTIA PRODUSELOR
Toate produsele comercializate de ALURA beneficiază de o garanție de doi ani din momentul în care bunurile au fost livrate, în conformitate cu OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri și cu orice alte acte normative în vigoare aplicabile. Orice neconformitate constatată de către Cumparator cu privire la produsele achizitionate va trebui sa fie adusa la cunostinta Vanzatorului in termen de 30 de zile din momentul în care produsele au fost livrate si au intrat in posesia Cumparatorului.
Produsele ALURA sunt însoțite de certificat de garanție in format digital, care va fi transmis cumparatorului în momentul în care produsele urmează a fi livrate.
La solicitarea garantiei va fi necesar sa trimiteți produsul neconform către ALURA, împreuna cu toate accesoriile sale.
Va adresam rugamintea de a pastra, pe cat posibil, ambalajul original în care produsele au fost livrate. Cu toate acestea, nepastrarea ambalajului original nu va afecta în niciun fel valabilitatea garantiei produselor.
Produsele neconforme vor fi puse la dispozitia Vanzatorului, pentru a fi verificate și a se constata eventualele defecțiuni din fabrica, prin curierul pus la dispoziție de către ALURA sau vor fi aduse fizic, in magazin, in functie de modalitate convenita de comun acord între Părți și de modul în care au fost gestionate inițial produsele. Plata transportului pentru garantia produselor va fi suportata de catre ALURA.
În cazul în care se constata de către ALURA ca produsele prezentau defecte din fabricație, măsurile corective aplicabile și prevăzute de lege sunt următoarele:
-
Aducerea produselor în conformitate, prin reparatie sau, în situația în care produsul nu poate fi reparat, inlocuire.
Cumparatorul beneficiaza, potrivit legii, de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.
Vanzatorul poate refuza aducerea bunurilor in conformitate daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau ar impune costuri disproportionate in sarcina acestuia, conform art. 11 alin. (2) din OUG 140/2021.
Reparatia sau inlocuirea produselor se va face, in masura in care este posibil, într-o perioada de maximum 15 zile de la data predarii bunului de către Cumparator (momentul în care Alura intra în posesia bunului de la serviciile de curierat). În cazul în care dispunerea măsurii reparatorii nu este posibilă in termenul legal, vanzatorul va contacta cumparatorul în vederea stabilirii unui termen suplimentar.
În cazul în care neconformitatea va fi remediată prin repararea sau, în cazul în care aceasta masura nu este posibila, prin inlocuirea produselor în cauză, Cumparatorul va pune produsele la dispozitia Vanzatorului, pe cheltuiala acestuia din urma.
-
Reducerea proporțională a prețului.
-
Încetarea Contractului.
Cumparatorul are dreptul de a obține o reducere proporțională a prețului, in conformitate cu art. 13 din OUG 140/2021, sau de a obține încetarea Contractului, in conformitate cu art. 14 din acelasi act normativ, în urmatoarele situatii:
-
bunul nu a fost reparat sau inlocuit în termenul de 15 zile sau Vanzatorul a refuzat sa aducă produsul la conformitate;
-
cu toate ca Vanzatorul a depus eforturi pentru a remedia produsele, se constata în continuare o neconformitate a acestora;
-
neconformitatea este atat de grava incat reducerea proporțională a prețului sau încetarea contractului sunt justificate;
-
Vanzatorul a declarat ca nu poate remedia problema intr-un timp rezonabil sau fara a crea inconveniente semnificative pentru consumator, ori acest lucru este evident din circumstanțele cazului.
Cumparatorul nu are dreptul de a obține încetarea Contractului dacă neconformitatea este minora.
Produsele care prezinta defecte cauzate de catre Cumparator sau de utilizarea neadecvata a acestora nu vor beneficia de garantie. In acest sens, va rugam sa tineti cont de faptul ca garanția nu va fi aplicabilă în situațiile expuse mai jos (cu caracter limitativ):
-
uzura normala a produselor cauzata de utilizarea normala in timp (spre exemplu, tocuri uzate, talpa deteriorata, zgarieturi etc.);
-
orice defect cauzat de utilizarea neadecvata a produselor, precum purtarea acestora în condiții pentru care nu au concepute (spre exemplu, pantofi eleganti purtați pe teren accidentat, expunerea la umiditate excesiva etc.) etc.;
-
defecte cauzate de utilizarea unor produse de curatare neadecvata sau neintretinerea corespunzătoare a produselor (spre exemplu, spalarea pantofilor din piele naturala sau piele intoarsa la temperaturi ridicate etc.);
-
defecte rezultate in urma purtarii, precum zgarieturi, lovituri, agataturi, inclusiv defecte provocate de animalele de companie etc.;
-
intervenții asupra produselor, precum repararea, modificarea sau vopsirea acestora de către persoane neautorizate;
-
defectele apărute ca urmare a unor evenimente neprevăzute (de exemplu, ruperea pantofilor în urma prinderii într-o usa, zgarierea severa cauzata de frecarea cu suprafețe aspre sau deteriorarea produsului din cauza unor obiecte grele căzute accidental pe el etc.);
-
modificarea produselor din cauza expunerii acestora la caldura puternica, umiditate excesiva, ploaie, zapada, precum orice alte condiții care nu sunt conforme cu scopul pentru care produsele au fost concepute (spre exemplu, produsele s-au decolorat, dezlipit etc. din aceste motive);
-
produsele achizitionate la lichidare sau cu discount-uri mari pot avea o politică de garanție limitată. Defectele minore, uzura normala, imperfectiunile estetice sau alte neconformitati care nu afecteaza functionalitatea produsului pot fi considerate acceptate de către cumparator la momentul achizitiei.
-
produsul prezinta defecte in momentul receptionarii, iar cumparatorul alege sa il pastreze si sa il utilizeze, fără a raporta problema vanzatorului;
-
particularitati ale pieilor naturale, ale pieilor lustruite si ceruite manual (precum, mici diferente de culoare, semne caracteristice etc.).
De asemenea, intrucat produsele comercializate de către ALURA sunt confectionate manual, micile variații și imperfecțiuni ale produselor sau ale anumitor parti din produse, precum ușoare diferențe de culoare, urme de lipici, sclipici, de vopsea, variații subtile în textura materialului, mici denivelari ale cusaturilor etc., sunt normale și nu afectează calitatea sau durabilitatea produselor. In acest sens, va rugam sa aveți în vedere ca nu va fi incidenta garantia.
ALURA nu va răspunde pentru disconfortul provenit din purtarea incaltamintei de marime nepotrivita.
Măsurile corective vor deveni aplicabile doar ulterior momentului în care produsele au ajuns înapoi la Vanzator, iar acestea, conform procedurilor interne, a constatat faptul ca neconformitatile sesizate de către Cumparator sunt într-adevăr în sarcina sa.
17. PROCEDURA DE SOLUȚIONARE A RECLAMAȚIILOR
În cazul unor reclamații, va rugam sa utilizati Formularul de contact prezent pe website-ul nostru, în secțiunea „Contacteaza-ne”, urmand ca echipa noastra sa revina catre dumneavoastra de îndată pentru a soluționa orice eventuale probleme.
In cazul in care reclamatia dumneavoastra are legatura cu un produs, reclamatia va putea fi făcută și prin intermediul e-mailului, prin utilizarea butonului „Reply”, in cadrul conversatiei aferente comenzii dumneavoastra.
18. CREAREA CONTULUI
Pentru a va bucura de toate avantajele oferite de website-ul ALURA, aveți posibilitatea de a va crea un cont personal. Crearea contului presupune furnizarea unei adrese de e-mail valide si setarea unei parole sigure, care va permite accesul securizat la informațiile personale și la istoricul comenzilor.
Va rugam sa tineti cont de faptul ca sunteti în integralitate responsbil pentru mentinerea confidentialitatii datelor de acces și pentru toate activitatile desfasurate prin intermediul contului dumneavoastra.
În cazul în care observați orice utilizare neautorizata sau necorespunzatoare a contului dumneavoastra, va rugam sa notificati imediat ALURA pentru a preveni acțiuni neautorizate și a proteja contul.
19. NEWSLETTER / BULETIN INFORMATIV
Utilizatorii se pot abona și dezabona în mod gratuit și în orice moment la newsletter-ul website-ului nostru, alura.ro. Renuntarea la newsletter nu afecteaza acordul dumneavoastra privind Termenii si Conditiile noastre, precum orice alte politici ale ALURA.
ALURA nu va trimite mesaje în scop de marketing fara consimtamantul dumneavoastra exprimat in prealabil, in mod liber, clar si informat.
20. CONFIDENTIALITATEA. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
ALURA se angajează sa respecte toate obligațiile conform legislației în vigoare privind protectia datelor cu caracter personal, respectiv Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date (Regulamentul general privind protectia datelor - GDPR).
Cunoastem importanta menținerii confidentialitatii informațiilor pe care ni le furnizati în timpul executarii Contractului, motiv pentru care va asiguram ca protejam datele dumneavoastra cu caracter personal si luam toate măsurile necesare pentru a asigura un nivel înalt de securitate, în conformitate cu legislația aplicabilă și cu cele mai bune practici în domeniul prelucrării datelor pentru magazinele online.
Pentru mai multe detalii cu privire la modalitate în care ALURA prelucrează datele cu caracter personal, te invitam sa consulti „Politica de Cookies” și „Confidentialitate” de pe pagina noastra.
21. FORTA MAJORA
Niciuna dintre parti nu va fi responsabilă pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzătoare a obligatiilor contractuale, dacă aceasta neindeplinire, fie ea totala sau partiala, este cauzată de un eveniment de forta majora.
Prin eveniment de forta majora se intelege o circumstanta imprevizibila si inevitabila, care este in afara controlului partilor implicate si care impiedica indeplinirea obligatiilor contractuale. Aceste evenimente sunt de obicei exceptionale si nu pot fi prevenite prin masuri rezonabile. Exemple de evenimente de forta majora include, dar nu se limiteaza la: dezastre naturale, evenimente climatice extreme, acte de terorism, razboaie si conflicte armate, pandemii si epidemii etc.
In situatia in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu inceteaza, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a Contractului, fara ca vreuna dintre ele sa poata pretinde celeilalte daune-interese.
22. DISPOZITII FINALE
Prezentul Contract și orice alta politică la care se face trimitere in acesta reprezinta singurul acord dintre dumneavoastra si ALURA cu privire la comenzile plasate pe website-ul nostru, înlocuind orice alt acorduri sau înțelegeri anterioare, verbale sau scrise, dintre Parti.
Contractul va fi considerat încheiat în momentul în care ALURA confirma acceptarea comenzii plasate de dumneavoastra. Comanda va fi acceptata odată ce produsele selectate sunt disponibile în stoc.
În cazul în care una sau mai multe clauze din prezentul Contract vor fi declarate nule, acestea vor fi inlaturate, iar celelalte clauze vor continua sa produca efecte in limitele legii.
Contractul va fi guvernat, interpretat și pus în aplicare în conformitate cu prevederile legislației din România.
Orice neînțelegeri apărute în legătură cu prezentul Contract, în cazul în care nu vor putea fi soluționate pe cale amiabila, vor fi supuse spre soluționare instanțelor competente din România.
ALURA își rezerva dreptul de a modifica în orice moment prevederile acestor Termeni si Conditii, precum și de a modifica website-ul, structura acestuia, produsele oferite, fără a notifica în prealabil Cumparatorul.
Prezentul Contract se completeaza în mod corespunzător cu orice alte drepturi prevăzute de legislația aplicabilă domeniul protectiei consumatorilor.
Pentru orice informații, ne puteți contacta la numărul de telefon: +40 756 305 030 sau la adresa de e-mail contact@alura.ro.